loading

Warunki wypłaty środków przy wystąpieniu zdarzenia ubezpieczeniowego

 

Aby otrzymać odszkodowanie ubezpieczeniowe, konieczne jest wypełnienie wniosku oraz dołączenie kopii i oryginałów wymaganych dokumentów.
Wzór wniosku - Wniosek AURAS PL.docx

Aby otrzymać odszkodowanie ubezpieczeniowe, należy przedłożyć następujące dokumenty, wspólne dla każdego zdarzenia objętego ubezpieczeniem:

  • pisemny wniosek w formie określonej przez Ubezpieczyciela; 
  • kopia Umowy ubezpieczenia (polisy); 
  • kopia paszportu zagranicznego ze stemplem przekroczenia granicy kraju pobytu, jeśli przejście graniczne nie przewiduje stempli, kopie biletów lotniczych, kolejowych lub autobusowych lub inny dokument potwierdzający przekroczenie granicy; 
  • kopia paszportu krajowego; 
  • kopia zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacyjnego; 
  • rachunki za połączenia telefoniczne z Assistance, zawierające numer telefonu i koszt każdego połączenia;
  • kopia biletu powrotnego do kraju/miejsca stałego zamieszkania Ubezpieczonego.

 

W przypadku, gdy Ubezpieczający/Osoba ubezpieczona samodzielnie opłaca usługi medyczne, Ubezpieczający (osoba Ubezpieczona) jest zobowiązany otrzymać:

  • zaświadczenie o wystawieniu faktury przez placówkę medyczną (na papierze firmowym lub z odpowiednią pieczęcią) zawierające następujące informacje: imię i nazwisko pacjenta, dokładną diagnozę, datę skorzystania z pomocy medycznej, czas trwania leczenia, szczegółowe dane dotyczące świadczonych usług medycznych, diagnostyki, przepisanych leków ze wskazaniem ich ilości i kosztu;
  • Recepty wystawione przez lekarza na zakup leków, wskazujące nazwę każdego leku; 
  • wyszczególnione faktury za inne usługi według daty i kosztu; 
  • dokumenty potwierdzające fakt zapłaty za leki, usługi medyczne i inne świadczone usługi (dokumenty rozliczeniowe, paragony sprzedaży, pokwitowania bankowe itp;) 
  • faktury za połączenia telefoniczne (faksy), które zawierają numer telefonu, datę, godzinę i koszt każdego połączenia.
  • Akt dotyczący nieprawidłowego przewożenia bagażu(PIR - Property Irregularity Report), akt dotyczący uszkodzenia bagażu (DBR - Damage Bagage Report) lub inne zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu bagażu wydane przez właściwe służby, dokumenty potwierdzające wysokość szkody - w przypadku zdarzeń objętych ubezpieczeniem w zakresie utraty/uszkodzenia bagażu; 
  • dokumenty charakteryzujące okoliczności zdarzenia objętego ubezpieczeniem (zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, oświadczenie pokrzywdzonego, zaświadczenie policji, przedsądowe propozycje ugodowe, kopie pozwu lub wszelkie dokumenty potwierdzające roszczenia wobec Ubezpieczonego i uzasadniające wysokość wyrządzonej szkody - w przypadku zdarzenia objętego ubezpieczeniem) w przypadku ubezpieczenia przy odpowiedzialności cywilnej.

 

Termin wypłaty odszkodowania:

  • Turysta powinien przesłać komplet dokumentów do Ubezpieczyciela pocztą elektroniczną w ciągu 30 dni kalendarzowych od momentu wystąpienia zdarzenia objętego ubezpieczeniem; 
  • Dokumenty są rozpatrywane w ciągu 15 dni roboczych od daty ich złożenia do Ubezpieczyciela; 
  • Ubezpieczyciel wypłaci odszkodowanie ubezpieczeniowe w ciągu 5 (pięciu) dni bankowych po podjęciu decyzji o wypłacie odszkodowania ubezpieczeniowego; 
  • Wypłata ubezpieczeniowa nastąpi w formie rozliczenia bezgotówkowego.

 

Używamy plików cookies, aby pomóc naszej witrynie prawidłowo funkcjonować w celach analitycznych, marketingowych i personalizacji treści, które Państwu wyświetlają się. Pliki cookie umożliwiają nam odróżnienie Państwa od innych użytkowników naszej witryny. Zrozumienie, w jaki sposób korzystacie z naszej witryny, pomaga nam zapewnić Wam jak najlepsze możliwości oraz wprowadzać zmiany w celu ulepszenia naszej witryny w przyszłości. Wy wyrażacie zgodę na używanie wszystkich tych plików cookie. Wy możecie zaktualizować swoje preferencje, klikając przycisk ustawień plików cookies lub w dowolnym momencie, przechodząc do naszej polityki plików cookies. Więcej