CharterShop News CharterShop News
loading

OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA

OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA

1. Przedmiot Regulaminu

1.1. Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344)., Goodtrip sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ustala niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

1.2. Agent zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Klienta lub innych osób wskazanych przez Klienta w trybie i na warunkach niniejszego Regulaminu, usług pośrednictwa w zakresie rezerwacji, płatności, wystawiania biletów lotniczych na loty czarterowe i regularne i/lub autobusy, usług dodatkowych na trasie przelotu samolotu/przejazdu autobusu, a także usług wystawiania polis ubezpieczenia medycznego dla podróżnych udających się za granicę, przekazywania wystawionych biletów, kwitów trasowych i polis medycznych na warunkach niniejszego Regulaminu oraz wypełnionego przez Klienta i potwierdzonego przez Agenta wniosku rezerwacyjnego, za wynagrodzeniem.

1.3. Wszystkie okoliczności korzystania z rejestracji Klientów na portalu internetowym www.chartershop.pl, a także wykorzystanie informacji uzyskanych w wyniku rejestracji Klientów i dokonanych przez nich rezerwacji, określa niniejszy Regulamin, a w zakresie nieuregulowanym prawodawstwo Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawodawstwo Unii Europejskiej.


1.4. Osoba korzystająca portalu internatowego www.chartershop.pl oświadcza, że zapoznała się z postanowieniami niniejszego Regulaminu i wyraża zgodę na związanie się jego postanowieniami. Agent nie jest przewoźnikiem, tym samym rezerwacja odbywa się zgodnie z procedurą ustaloną w oparciu o prawodawstwo Rzeczypospolitej Polskiej oraz prawodawstwo Unii Europejskiej i na warunkach konkretnych Przewoźników i Usługodawców.

1.5. Rejestracja na portalu internetowym www.chartershop.pl i korzystanie z niego w celu zamówienia biletu oznacza zgodę Klienta na wszystkie zasady, warunki i uwagi zamieszczone w tym Regulaminie. Brak zgody Klienta na związanie się na postanowieniami niniejszego Regulaminu oznacza niemożliwość korzystania z portalu internetowego i umieszczenia w systemie rezerwacji.

1.6. Rejestracja na portalu internetowym www.chartershop.pl, korzystanie z systemu rezerwacyjnego portalu internetowego, jak również zamówienie usług drogą elektroniczną zgodnie z art. 66, 661 i 70 Kodeksu cywilnego interpretuje się jako przyjęcie przez Klienta oferty zaproponowanej przez Agenta. W związku z tym, stosunki powstałe między Stronami uznaje się za umówione, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

1.7. Administratorem systemu rezerwacji jest Goodtrip sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-238), przy ul. Długiej 29, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS: 0001003027, NIP: 5252931887, REGON: 523702770, kapitał zakładowy 90 000,00 PLN wpłacony w całości, będący płatnikiem podatku od towaru i usług, zwana dalej Spółką lub Goodtrip.

1.8. Użytkownik systemu uprawniony jest do nieodpłatnego kopiowania, odtwarzania i utrwalania treści niniejszego Regulaminu, bez możliwości jego komercyjnego użytku.

1.9. Prezentowane na portalu internetowym www.chartershop.pl nazwy handlowe, logotypy, opisy oraz znaki towarowe a także kolorystyka i układ witryny podlegają ochronie prawnej. Każdy Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań naruszających prawa własności intelektualnej osób uprawnionych do tychże nazw handlowych, logotypów, opisów i znaków handlowych oraz kolorystyki i układu witryny. Wszelkie prawa autorskie do tekstów, obrazów, zdjęć i innych zamieszonych w systemie rezerwacji należą do Goodtrip. Zamieszczenia znaków towarowych nienależących do Goodtrip dokonano wyłącznie w celach informacyjnych.

1.10. Wykorzystanie i dystrybucja zawartych w portalu internetowym www.chartershop.pl materiałów dopuszczalne jest wyłącznie za pisemną zgodą ich właściciela.


2. Definicje


2.1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  • ofercie – należy przez to rozumieć: skierowane do drugiej strony oświadczenie Agenta wyrażające wolę zawarcia umowy na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie,
  • przyjęciu oferty – należy przez to rozumieć: pełną i bezwarunkową zgodę Klienta na warunki oferty Agenta, która przyjmuje postać wypełnienia zamówienia/zamówień (online) zgodnie z wymogami niniejszego Regulaminu lub przesłanie zamówienia/zamówień na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • umowie – należy przez to rozumieć: umowę zawartą pomiędzy Klientem a Agentem na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie,
  • publikacji – należy przez to rozumieć: umieszczenie tekstu niniejszej oferty w Internecie pod adresem: www.chartershop.pl,
  • witrynie internetowej – należy przez to rozumieć: portal internetowy www.chartershop.pl, obsługujący procesy transakcyjne,
  • agencie – należy przez to rozumieć: Agent nie jest Przewoźnikiem i nie świadczy usług transportowych. Agent świadczy usługi pośrednictwa w wydawaniu, rezerwacji i zakupie usług dla Klientów od odpowiednich realizatorów - dostawców tych usług,
  • klienci – należy przez to rozumieć:
    • osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z art. 11 Kodeksu cywilnego,
    • osobę prawną lub inną jednostkę organizacyjną posiadającą osobowość prawną, o której stanowi art. 33 Kodeksu cywilnego, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zarejestrowała się na w witrynie internetowej www.chartershop.pl, która powierza Agentowi działającemu w imieniu i na rzecz Klienta wypełnienie wniosków o rezerwację biletów na loty czarterowe lub regularne i/lub autobusy, usługi dodatkowe, a także usługi ubezpieczenia medycznego dla podróżujących,
  • przewoźniku – należy przez to rozumieć: osobę fizyczną, osobę prawną lub inną jednostkę organizacyjną posiadającą osobowość prawną, o której stanowi art. 33 Kodeksu cywilnego, która wykonuje przewóz Klientów i odpowiada wobec Klienta za naruszenie obowiązków przewozowych, posiadająca ważny certyfikat (koncesję lub licencję) upoważniającą do prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu przewozu lotniczego/samochodowego,
  • usłudze – należy przez to rozumieć: zespół czynności świadczonych na rzecz Klienta przez Usługodawcę i/lub Przewoźnika po dokonaniu płatności,
  • usługodawcy – należy przez to rozumieć: przedsiębiorcę - dostawcę usług turystycznych i innych oferowanych na portalu internetowym, będącego oficjalnym - prawnym partnerem Agenta, pieniądzu – należy przez to rozumieć: środki pieniężne nie będące własnością i przychodem Agenta, otrzymane przez Agenta od Klienta za świadczone usługi, które z wyłączeniem opłaty za usługę Agenta należne są Usługodawcy lub Przewoźnikowi,
  • pieniądzu – należy przez to rozumieć: środki pieniężne nie będące własnością i przychodem Agenta, otrzymane przez Agenta od Klienta za świadczone usługi, które z wyłączeniem opłaty za usługę Agenta należne są Usługodawcy lub Przewoźnikowi,
  • opłacie za usługę Agenta – należy przez to rozumieć: wynagrodzenie Agenta, które jest wypłacane przez Klienta z tytułu świadczenia usług rezerwacyjnych, wystawienia i sprzedaży biletów oraz usług powiązanych. Opłata za usługę Agenta stanowi jego należność, która jest ustalana przez Agenta samodzielnie i nie musi być indywidualnie uzgadniana z Klientem. Opłata za usługę stanowi różnicę pomiędzy kwotą wpłaconą przez Klienta za usługi, a kwotą wpłaconą przez Agenta na rzecz Usługodawcy i/lub Przewoźnika,
  • pasażerze – należy przez to rozumieć: osobę, na którą wystawiony jest bilet lub usługa,
  • zamówieniu, wniosku o rezerwację – należy przez to rozumieć: prawidłowo zrealizowany wniosek (wnioski) Klienta o zarezerwowanie i wydanie mu biletów i/lub usług dodatkowych świadczonych przez inne podmioty, zawierający uzgodnione z Agentem informacje o liczbie biletów, ich klasie, danych identyfikacyjnych pasażerów, dacie wyjazdu i dacie powrotu, miejscu wyjazdu i przeznaczenia oraz innych usługach,
  • potwierdzeniu zamówienia/rezerwacji – należy przez to rozumieć: odpowiedź Agenta skierowaną do Klienta w formie dokumentowej na zamówienie, zawierającą potwierdzenie faktu wyrażenia zgody przez Przewoźnika na dostarczenie przez niego biletu i/lub usług dodatkowych,
  • czarterowym transporcie lotniczym – należy przez to rozumieć: usługi turystyczne w zakresie transportu lotniczego, które są wykonywane przez przewoźnika zgodnie z czarterem lotniczym - umową o czarter całości lub części pojemności statku powietrznego, a także zrównane z nimi regularne taryfy lotów specjalnych (bezzwrotnych),
  • dokument przewozowy – należy przez to rozumieć: potwierdzenie wystawienia biletu elektronicznego, który poświadcza umowę przewozu zawartą pomiędzy Pasażerem a Przewoźnikiem,
  • bilecie – należy przez to rozumieć: każdy dokument przewozowy zawierający warunki umowy przewozu pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem, na przykład: elektroniczny bilet pasażerski (e-bilet) i pokwitowanie odbioru bagażu, i/lub każdy dokument elektroniczny (inny niż przewozowy) zapisany w formie dokumentowej wykorzystywany do celów elektronicznego obiegu dokumentów,
  • konsumencie – należy przez to rozumieć: osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  • użytkowniku – należy przez to rozumieć: podmiot, korzystający witryny internetowej,
  • adres e-mail – należy przez to rozumieć: aktywny i prawidłowy adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika.


3. Rezerwacja i płatność


3.1. Agent zobowiązany jest do rezerwacji, płatności, wystawienia i przekazania Klientowi biletów, oraz do rezerwacji, płatności, zamówienia usług dodatkowych do zamówienia, które zostały potwierdzone przez Agenta.
Klient przekazuje Agentowi informacje po zarejestrowaniu się Klienta na portalu internetowym www.chartershop.pl poprzez samodzielne wypełnienie formularza zamówienia obejmującego w szczególności:

  • dane osobowe Klienta, umożliwiające identyfikację Klienta,
  • liczbę wymaganych biletów, imiona i nazwiska oraz dane paszportowe wszystkich pasażerów, dla których rezerwowane są bilety,
  • pożądane daty wyjazdu i/lub powrotu,
  • miejsce wylotu i przylotu,
  • usługi dodatkowe, jeśli są dostępne,
  • dane do informacji zwrotnej dla Klienta: numer telefonu, e-mail lub inne dane indentyfikacyjne umożliwiające nawiązanie kontaktu innymi środkami komunikacji elektronicznej.

3.2. Klient samodzielnie dokonuje rejestracji na portalu internetowym www.chartershop.pl, potwierdza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz możliwość zaciągania prawnie wiążących zobowiązań, ponadto wypełnia niezbędny kwestionariusz, po czym uzyskuje dostęp do systemu rezerwacji biletów i związanych z nim usług dodatkowych. Do aktywacji konta z użyciem e-mail/hasła niezbędnym jest kliknięcie przez Użytkownika w link aktywacyjny przesyłany niezwłocznie na podany przez niego adres e-mail.

3.3. Klient ma możliwość złożenia zamówienia na rezerwację potrzebnych mu biletów i usług dodatkowych poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza zamówienia online. Wypełnienie formularza zamówienia online stanowi zawarcie umowy, której ramy wyznacza niniejszy Regulamin. Zamówienie zawiera instrukcje Klienta dotyczące realizacji zamówienia. Wysłanie zamówienia o treści niezbędnej do dokonania rezerwacji i identyfikacji Klienta na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jest równoznaczne z wypełnieniem formularza zamówienia online.

3.4. W porze dziennej (przez porę dzienną należy rozumieć 8 godzin przypadających między godzinami 08.00 a 16.00 czasu środkowoeuropejskiego) Agent informuje telefonicznie i/lub na adres e-mail Klienta o możliwości realizacji zamówienia złożonego drogą mailową Klienta i wystawia fakturę do zapłaty lub informuje o braku możliwości realizacji zamówienia. W przypadku złożenia zamówienia poza ww. godzinami pracy Agent zobowiązany jest do poinformowania Klienta o możliwości realizacja zamówienia najpóźniej kolejnego dnia, w porze dziennej, o której mowa w zdaniu pierwszym. Informacja o możliwości złożenia zamówieniu musi zawierać następujące informacje:

  • ilość biletów;
  • dane identyfikacyjne pasażerów;
  • data wyjazdu i powrotu;
  • miejsce wylotu i przylotu;
  • zamówione usługi dodatkowe, jeśli są dostępne;
  • cenę biletu;
  • termin płatności za bilet.

3.5. Agent zastrzega sobie możliwość kontaktu z Użytkownikiem portalu internetowego celem zweryfikowania danych Klienta i potwierdzenia warunków rezerwacji, jeśli jest to w jego ocenie uzasadnione i konieczne. Jeśli nawiązanie kontaktu z Użytkownikiem okaże się niemożliwe lub znacznie utrudnione Agent dokonuje potwierdzenia możliwości rezerwacji zgodnie z warunkami, na jakich Użytkownik dokonał zamówienia.

3.6. Po otrzymaniu potwierdzenia o możliwości realizacji zamówienia, Klient zobowiązuje się do dokonania płatności w formie przelewu bankowego lub płatnością kartą płatniczą w terminach określonych w potwierdzeniu:

  • płatność w formie przelewu bankowego następuje poprzez przelanie wymaganej kwoty na rachunek bieżący Agenta. Płatność w formie przelewu bankowego możliwa jest jedynie po uprzednim wyrażeniu zgody przez Agenta, na tę formę zapłaty.
    * ze względu na fakt, że środki wpłacone w drodze przelewu bankowego na rachunek Agenta mogą zostać zaksięgowane na rachunku rozliczeniowym Agenta w ciągu 1-3 (słownie: jeden do trzech) dni.
  • kartą płatniczą.

Płatność za usługi odbywa się w walucie narodowej Rzeczypospolitej Polskiej - złotówkach lub w EURO. Nieterminowa zapłata przez Klienta za potwierdzone usługi jest traktowana przez Strony jako odmowa realizacji umowy przez Klienta. Mając na uwadze różne formy i sposoby rozliczania kart kredytowych przez banki, może mieć miejsce sytuacja, gdzie konto bankowe Klienta zostanie obciążone w innej walucie, niż waluta, w której zawarto Umowę. Za koszty przeliczenia waluty, w której bank dokonał rozliczenia pieniężnego na polskie złote lub EURO, oraz prowizje pobrane przez bank Klienta Agent nie bierze odpowiedzialności.
Użytkownik portalu internetowego oświadcza, iż wyraża zgodę na otrzymanie faktury w formie elektronicznej, o której stanowi ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.). Faktury elektroniczne za usługi, doręczane są w formacie PDF na adres e-mail wskazany w kwestionariuszu zamówienia.

3.7. W przypadku dokonywania rezerwacji dla więcej niż jednego Pasażera, na wypadek niewskazania nabywcy, na rzecz którego ma być wystawiona faktura, zostanie ona wystawiona na dane pierwszego z Klientów rezerwacji wieloosobowej i przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu rezerwacyjnym. Otrzymanie imiennej faktury na rzecz każdego z Pasażerów wskazane jest założenie osobnych, pojedynczych rezerwacji lotniczych.

3.8. Płatność internetowa za pomocą karty płatniczej następuje w sposób przewidziany w niniejszym Regulaminie. Po otrzymaniu potwierdzenia o możliwości realizacji zamówienia karta płatnicza jest autoryzowana i obciążana kwotą należną za zakupione bilety i/lub usługi dodatkowe. W przypadku, gdy płatność za usługi następuje po przekierowaniu do danego serwisu transakcyjnego w celu dokonania płatności Użytkownik powinien postępować zgodnie z komunikatami danego serwisu transakcyjnego. Użytkownik jest obowiązany zapoznać się z Regulaminem danego serwisu transakcyjnego oraz postępować zgodnie ze wskazanymi instrukcjami.

3.9. W przypadku korzystania przez Klienta z karty bankowej, która nie jest jego własnością, musi on uzyskać pisemną zgodę na dokonanie zakupu od właściciela karty bankowej. Dokonywanie płatności za zamówione bilety i usługi z wykorzystaniem cudzej lub fałszywej karty płatniczej będzie niezwłocznie zgłaszane właściwym organom ścigania. W celu uniknięcia nieuprawnionego użycia karty płatniczej Agent ma prawo do przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji prawidłowości danych posiadacza, w tym domagać się okazania zgody właściciela karty.

3.10. Uznaje się, że Klient wywiązał się z obowiązku zapłaty za usługi po wpłynięciu środków na rachunek bieżący Agenta. Zobowiązanie Agenta do wystawienia i dostarczenia Klientowi biletów oraz usług dodatkowych powstaje dopiero po otrzymaniu całości zapłaty.

3.11. Agent nie ponosi odpowiedzialności, jeśli usługi Przewoźnika lub Usługodawcy, które nie zostały opłacone lub zostały opłacone, lecz nie zostały jeszcze potwierdzone przez Przewoźnika lub Usługodawcę zostały wycofane lub nie zostały potwierdzone z uwagi na czynniki zachodzące po stronie Przewoźnika i/lub Usługodawcy.
Agent zastrzega, że zamówienie może nie być możliwe do zrealizowania w uprzednio wyrażonej kwocie.
Usługi dodatkowe i bilety, a także bilety na różne zamówienia, są potwierdzane, anulowane, zmieniane i zwracane jako odrębne usługi i są od siebie wzajemnie niezależne. Niepotwierdzenie usługi dodatkowej nie prowadzi do anulowania już potwierdzonego biletu. Zmiany dokonane przez Usługodawcę, zgodnie z warunkami realizacji programów czarterowych, w jednym zgłoszeniu rezerwacji nie prowadzą do zmian w innych rezerwacjach Klienta, które zostały dokonane odrębnymi zamówieniami.

3.12. Koszt przewozu i usług dodatkowych obowiązuje w momencie składania zamówienia i może zostać zmieniony przez Usługodawcę lub Przewoźnika przed czasem złożenia rezerwacji, biletu i/lub innych usług, bez powiadamiania Klientów. Jeżeli podczas rezerwacji biletów i/lub innych usług cena nie odpowiada tej, która została wskazana w zamówieniu, Agent informuje Klienta o zmianie ceny i ma prawo obciążyć Klienta dodatkową opłatą. Jeśli całkowita kwota do zapłaty przekracza 130% kwoty uprzednio ustalonej przez Agenta, Klient uprawniony jest do odstąpienia od umowy. Opłata za usługę Agenta w przypadku odstąpienia od umowy nie podlega zwrotowi.

3.13. Klient ma prawo zwrotu biletu, jeśli zezwalają na to warunki i taryfy określone przez Przewoźnika, w tym celu winien złożyć oświadczenie Agentowi, na którym ciąży obowiązek skontaktowania się z Przewoźnikiem, przedłożenie Przewoźnikowi złożonego oświadczenia Klienta oraz poinformowanie Klienta o decyzji Przewoźnika. Opłata za usługę Agenta w przypadku zwrotu biletu nie podlega zwrotowi.

3.14.Klient ma prawo do zmiany, modyfikacji oraz odstąpienia od umowy dotyczącej świadczenia usług dodatkowych, jeśli zezwalają na to warunki i taryfy określone przez Usługodawcę, w tym celu winien złożyć oświadczenie Agentowi, na którym ciąży obowiązek skontaktowania się z Usługodawcą, przedłożenie Usługodawcy złożonego oświadczenia Klienta oraz poinformowanie Klienta o decyzji Usługodawcy. Opłata za usługę Agenta w przypadku zmiany, modyfikacji lub odstąpienia od umowy dotyczącej świadczenia usługi dodatkowej nie podlega zwrotowi.

3.15. Po otrzymaniu płatności, nie później niż 1 (słownie: jeden) dzień przed datą wyjazdu, w godzinach 15:00 - 19:00 czasu środkowoeuropejskiego, Agent wystawia i przesyła na adres e-mail Klienta bilety elektroniczne i/lub potwierdzenia trasy i inne dokumenty. Obowiązki Agenta przekazania biletów i dokumentacji uważa się za spełnione po przesłaniu ich na adres na e-mail Klienta. Ryzyko nieotrzymania dokumentów lub uchylenia się od ich otrzymania ponosi Klient.

3.16. Cena biletów i usług dodatkowych wskazana w potwierdzeniu obejmuje: koszt zapłaty za bilety i usługi dodatkowe na rzecz Przewoźnika i Usługodawcy, koszt usług Agenta oraz prowizję systemów płatności, która w żadnym przypadku nie jest zwracana Klientowi.
W cenie biletu i usług dodatkowych zawarta jest opłata za usługę Agenta. Opłata za usługę Agenta jest różnicą pomiędzy kwotą sprzedaży biletu i/lub usług dodatkowych Klientowi, a kwotą zapłaconą Przewoźnikowi, który świadczy usługi przewozowe na podstawie umowy przewozu lub podmiotowi, który świadczy usługi przewozowe oraz Usługodawcy. Opłata za usługę Agenta stanowi własność Agenta, jest ustalana przez Agenta samodzielnie i nie wymaga uzgodnienia z Klientem. W przypadku całkowitego lub częściowego zwrotu biletu opłata za usługę nie podlega zwrotowi.

3.17. Obowiązki transportowe i wszystkie związane z nimi zobowiązania wynikają bezpośrednio z zobowiązania Przewoźnika i/lub Usługodawcy.

3.18. Klient, który zawarł Umowę poprzez przyjęcie oferty, ma prawo w każdym czasie żądać od Agenta wydania mu sporządzonych dokumentów wraz z załącznikami - aktów świadczenia usług. Dokumenty wysyłane są na adres e-mail wskazany przez Klienta lub w przesyłką poleconą na adres korespondencyjny wskazany przez Klienta.

3.19. Klient zobowiązany jest do zapoznania się ze wszystkimi warunkami zamówienia w trakcie procesu rezerwacji. W przypadku, gdy Klient nie rozumie jakichkolwiek warunków zamówienia i rezerwacji usług, w tym warunków odmowy, zwrotu, dokonywania jakichkolwiek zmian w zrealizowanym zamówieniu, Klient ma prawo domagania się od Agenta udzielenia mu niezbędnych informacji. Udzielenie informacji przez Agenta przyjmuje postać kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu kontaktowego +48226022000 lub poprzez złożenie zapytania na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Agenta przed opłaceniem zamówienia. Opłacenie zamówienia przez Klienta jest dowodem bezwarunkowej akceptacji warunków rezerwacji usług oraz niniejszego Regulaminu oraz zgody z innymi zasadami i warunkami określonymi przez właściciela portalu internetowego www.chartershop.pl.

3.20. Użytkownik witryny internetowej świadomy jest zagrożenia związanego ze świadczeniem przez Agenta usług drogą elektroniczną i wyraża na nie zgodę. Zagrożenia objawiają się m.in. poprzez możliwość uzyskania przez osobę nieuprawnioną dostępu do transmitowanych przez sieć danych lub przechowywanych na dołączonych do sieci komputerach lub urządzeniach mobilnych, ingerencji w te dane, co może spowodować, w szczególności, ich utratę, nieuprawnioną zmianę lub uniemożliwienie korzystania z oferowanych usług.

3.21. Stronami umowy przewozu są: Przewoźnik, świadczący usługi przewozu lotniczego lub autokarowego oraz Użytkownik portalu internetowego www.chartershop.pl. Spółka oświadcza, że na żadnym etapie nie świadczy usług przewozu lotniczego lub autokarowego, a tym samym nie ponosi odpowiedzialności za realizację tej usługi, w tym za zmianę podmiotu realizującego przewóz. Zawierane za pośrednictwem portalu www.chartershop.pl umowy, o których mowa powyżej, są realizowane na podstawie ogólnych warunków umów poszczególnych Przewoźników, z którymi umowę zawiera Użytkownik. Odpowiedzialność za prawidłową realizację usług przewozu lotniczego bierze każdorazowo podmiot bezpośrednio odpowiedzialny ze jej wykonanie.


4. Prawa i obowiązki Agenta

4.1. Agent jest zobowiązany do:

  • dokonania rezerwacji, zapłaty i wydania Klientowi biletu (biletów) oraz usług dodatkowych zgodnie z potwierdzonym zleceniem Klienta,
  • rzetelnego informowania Klienta o zasadach przewozu ustalonych przez Przewoźnika poprzez zamieszczenie stosownych informacji na portalu internetowym www.chartershop.pl,
  • nie później niż 1 (słownie: jeden) dzień przed datą wyjazdu, w godzinach od 15:00 do 19:00 czasu środkowoeuropejskiego, przesłać Klientowi drogą elektroniczną bilet lub inne wymagane dokumenty. Jeśli bilet jest zarezerwowany przez Klienta mniej niż 24 godziny przed wyjazdem, bilet elektroniczny lub inne dokumenty jest wysyłany nie później niż 3 (słownie: trzy) godziny przed wyjazdem/wylotem. Niepełne lub nieterminowe opłacenie zamówienia przez Klienta upoważnia Agenta do odmowy wystawienia takich dokumentów,
  • poinformowania Klienta o zmianie listy usług lub o braku możliwości wykonania opłaconej usługi, jeżeli Usługodawca poinformował o tym Agenta w odpowiednim czasie.

4.2. Agent ma prawo do:

  • dokonania w dowolnym czasie i według własnego uznania zmian w portalu internetowym bez specjalnego ostrzeżenia Klientów portalu internetowego: dodać nowe i/lub zmienić istniejące usługi dostawców i/lub Przewoźników, usługi dostępne w serwisie; zmienić wygląd witryny internetowej; zasady prowadzenia programów lojalnościowych i promocji; dodać/zmniejszyć listę metod płatności dostępnych dla Klienta za zamówienia w serwisie; zmienić koszt usług; wysokość opłat serwisowych i prowizji pobieranych przy zakupie usług; obciążyć Klienta dodatkowymi opłatami serwisowymi za procedurę zwrotu, wymiany i zmiany wcześniej wystawionego biletu i/lub dodatkowe usługi, jeśli takie zmiany mogą być potwierdzone przez Usługodawcę lub Przewoźnika,
  • korekty błędów w kosztach usług na stronie internetowej i/lub w utworzonych zamówieniach (opłaconych i nieopłaconych) zarezerwowanych po nieprawidłowej cenie. Jeśli będzie to możliwe, Klient zostanie poproszony o zmianę kosztu zamówienia z poprawną ceną lub anulowanie rezerwacji. W przypadku braku akceptacji przez Klienta nowych warunków przelotu/przejazdu, Agent w miarę możliwości zaproponuje Klientowi warunki najbardziej zbliżone do pierwotnie złożonego zamówienia,
  • wykonywania czynności regulowanych przez politykę przeciwdziałania nadużyciom finansowym,
  • zbierania informacje o rezerwacji Klienta w celu powiadamiania Klienta o ofertach specjalnych, promocjach i usługach dodatkowych dostępnych w portalu internetowym,
  • do anulowania rezerwacji, jeśli Klient nie dostarczy dokumentów i informacji niezbędnych do skorzystania z usługi. Przez dokumenty i informacje należy rozumieć m.in. wizy, paszporty, adnotacje o przekroczeniu granicy, których posiadanie niezbędne jest przy przekraczaniu granic międzynarodowych. W przypadku anulowania rezerwacji z uwagi na niedostarczenie wymaganych dokumentów Agent zatrzymuje należne mu wynagrodzenie,
  • zawiesić świadczenie usług w portalu internetowym bez powiadamiania Klientów w związku z pracami technicznymi.

5. Prawa i obowiązki Klienta

5.1. Klient zobowiązany jest do:

  • dokonania terminowej wpłaty oraz podania w sposób pełny, rzetelny i dokładny informacji niezbędnych do wystawienia biletu (dane paszportowe wszystkich pasażerów) oraz usług dodatkowych (informacje na żądanie Agenta zgodnie z wybraną usługą),
  • przekazania Agentowi dokładnych informacji o swoim adresie e-mail i numerze telefonu, które niezbędne są Agentowi do nawiązania z Klientem niezwłocznego kontaktu,
  • niezwłocznego aktualizowania danych w tym danych osobowych podanych przez Klienta, w szczególności w zakresie w jakim jest to konieczne dla prawidłowego wykonania umowy,
  • przekazania z wyprzedaniem Agentowi na piśmie informacji o okolicznościach uniemożliwiających świadczenie usług na rzecz Klienta (Pasażerów), do których należą między innymi:
  • różnego rodzaju choroby Klienta i związane z nimi przeciwskazania medyczne. Klient zobowiązany jest do samodzielnego ustalenia możliwości skorzystania z transportu lotniczego, w oparciu o stan jego zdrowia,
  • sytuacje konfliktowe z organami państwowymi lub przewoźnikami lotniczymi,
  • obywatelstwo Klienta, z którym łączy się z ustalony reżim wizowy,
  • samodzielnego uzgodnienia z Przewoźnikiem lub z Autoryzowanym Agentem Przewoźnika lub za pośrednictwem Agenta wykonanie przewozu:
  • pasażera z dzieckiem do lat 2; dziecka bez opieki dorosłego Klienta, które będzie przewożone pod opieką Przewoźnika,
  • ciężko chorego Klienta,
  • pacjenta na noszach,
  • Klienta głuchego bez osoby towarzyszącej,
  • Klienta niewidomego z psem przewodnikiem,
  • Klienta bez opieki, pozbawionego wzroku i/lub słuchu, który będzie przewożony pod opieką Przewoźnika,
  • Klienta, którego możliwości poruszania się podczas korzystania z transportu lotniczego/autokarowego są ograniczone i/lub którego majątek wymaga szczególnej uwagi podczas świadczenia usługi,
  • Klienta posiadającego ponadstandardowy, ciężki bagaż lub bagaż wymagający specjalnych warunków przewozu,
  • waluty w banknotach lub monetach, akcji, obligacji i innych papierów wartościowych, kart kredytowych i bankowych, biżuterii, metali szlachetnych, kamieni szlachetnych lub półszlachetnych, w tym diamentów przemysłowych (dalej - ładunek wartościowy),
  • psów, kotów, ptaków i innych małych zwierząt domowych, które są oswojone (dalej – zwierzęta domowe) lub ptaków, owadów, ryb itp. (dalej - zwierzęta gospodarskie),
  • sprawdzenia w odpowiednim czasie (min. jeden dzień przed wylotem) u Przewoźnika lub Autoryzowanego Agenta Przewoźnika czas i miejsce wylotu/wyjazdu, lotnisko wylotu/miejsce wyjazdu oraz inne istotne dane,
  • samodzielnego monitorowania statusu rezerwacji, danych lotu w rezerwacji oraz poczty elektronicznej w celu otrzymywania listów i powiadomień dotyczących zmian w rezerwacji oraz wszelkich innych informacji dotyczących zamówienia Klienta,
  • zaakceptowania przed rozpoczęciem przewozu przesłanych przez Agenta biletów i terminowo przekazać je Pasażerom. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia otrzymanych biletów i niezwłocznego powiadomienia Agenta o stwierdzonych w nich błędach. Klient wyraża zgodę na otrzymanie biletów później niż 24 godziny przed rozpoczęciem przewozu. Agent nie ponosi odpowiedzialności za działanie kanałów komunikacyjnych, w tym zakresie ryzyko awarii ponosi klient,
  • punktualnego przybycia na lotnisko lub do miejsca odjazdu autobusu (nie później niż 2 godziny przed godziną planowanego odjazdu/odlotu);
  • wszystkich niezbędnych do odbycia lotu dokumentów, w tym dokumentu tożsamości, w przypadku wyjazdu małoletniego za granicę - notarialną zgodę jego przedstawicieli prawnych na wyjazd małoletniego dziecka poza granice kraju, wizę (jeśli jest konieczna) oraz inne dokumenty, których obecność jest wymagana zgodnie z ustawodawstwem Rzeczpospolitej Polskiej, ustawodawstwem kraju, na terytorium, z terytorium lub przez terytorium którego przewożeni są Pasażerowie, bagaż i ładunek, kraju docelowego lub przepisami Przewoźnika,
  • przestrzegania ustalonych zasad bezpieczeństwa,
  • przestrzegania ustawodawstwa Rzeczpospolitej Polskiej, umów międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, prawa Unii Europejskiej oraz ustawodawstwa kraju, na terytorium, z terytorium lub przez terytorium którego przewożeni są Pasażerowie, bagaż i ładunek, związanego z przewozem Pasażerów, bagażu i ładunku, spełnienia wymogów dla zapewnienia bezpieczeństwa lotu, bezpieczeństwa lotniczego, jak również wymogów, związanych z kontrolą graniczną, celną, imigracyjną, sanitarno-kwarantannową, weterynaryjną, fitosanitarną i innymi rodzajami kontroli zgodnie z ustawodawstwem krajów,
  • zapoznania wszystkich Pasażerów, w których imieniu ma prawo działać Klient, z treścią niniejszego Regulaminu oraz ze wszystkimi informacjami przekazanymi Klientowi przez Agenta, warunkami zmiany lub anulowania biletów oraz usługami dodatkowymi, zapewnić, że wypełniają oni wszystkie zobowiązania Klienta wynikające z umowy. Klient gwarantuje, że posiada uprawnienia do realizacji transakcji w interesie innych osób.


5.2. Klient ma prawo do:

  • składania zapytań, wniosków, udzielenia wyjaśnień lub dodatkowych informacji, zaś w przypadku, gdy Klient uprawniony jest na mocy niniejszego Regulaminu lub umowy zawartej z Przewoźnikiem do odstąpienia od zawartej umowy lub zmiany zamówionej usługi Przewoźnika/Usługodawcy do przesłania stosownego oświadczenia na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., z tym zastrzeżeniem, iż wszelką korespondencję e-mail skierowaną do Spółki z adresu, który nie został zweryfikowany przez Spółkę przy rejestracji Klienta na portalu internetowym www.chartershop.pl pozostawia się bez rozpoznania,
  • przesłania w formie pisemnej na adres POLSKA Warszawa (00-238), przy ul. Długiej 29 zapytań, wniosków, udzielenia wyjaśnień lub dodatkowych informacji, zaś w przypadku, gdy Klient uprawniony jest na mocy niniejszego Regulaminu lub umowy zawartej z Przewoźnikiem do odstąpienia od zawartej umowy lub zmiany zamówionej usługi Przewoźnika/Usługodawcy z pominięciem konieczności kontaktowania się z adresu e-mail, który został zweryfikowany przez Spółkę przy rejestracji Klienta na portalu internetowym www.chartershop.pl,
  • korzystania ze wszystkich dostępnych usług oraz sekcji referencyjnych i informacyjnych portalu internetowego w celu wyboru, zakupu lub badania dostępnych tras, cen, rodzajów, składu i warunków świadczenia usług,
  • dokonania zakupu usług dla osób trzecich lub w ich imieniu, tylko wtedy, gdy został upoważniony przez te osoby do wyboru i zakupu usługi, a także do podania ich danych osobowych niezbędnych do realizacji usługi,
  • otrzymania od Agenta informacji związanych z realizacją postanowień niniejszej Regulaminu,
  • zamówienia usługi newsletteru, co oznacza wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej umożliwiającej przesyłanie mu informacji handlowych i/lub marketingowych o ofertach i promocjach dostępnych u Agenta, Przewoźników i Usługodawców będących oficjalnymi – prawnymi partnerami Agenta,
  • cofnięcia zgody na otrzymywanie newsletteru poprzez złożenie oświadczenia do Goodtrip na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Z chwilą doręczenia Agentowi dyspozycji zaprzestania chęci otrzymywania treści marketingowych, Agent zaprzestaje przesyłania na adres poczty elektronicznej Klienta treści marketingowych.

6. Warunki Specjalne

6.1. Agent ma prawo odmówić realizacji zamówienia od Klienta w przypadku, gdy Klient narusza procedurę płatności ustaloną niniejszym Regulaminem, nie podaje istotnych informacji niezbędnych do wystawienia biletu lub narusza inne obowiązki ustalone niniejszym Regulaminem.

6.2. Klient jest uprzedzony i świadomy, że przekazane przez niego środki po potrąceniu kosztów usług rezerwacyjnych są wpłacane na rzecz Przewoźnika i/lub Usługodawcy i podlegają zwrotowi przez Agenta wyłącznie z uwzględnieniem kar pieniężnych. W przypadku odmowy przyjęcia biletu i/lub usług dodatkowych, zwrot środków następuje zgodnie z zasadami Przewoźnika lub Usługodawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego. Agent ma prawo odmówić zwrotu Klientowi opłaty serwisowej należnej Agentowi za obsługę biletów i/lub usługi dodatkowe świadczone na jego rzecz.
W przypadku całkowitego lub częściowego zwrotu biletu i/lub usług dodatkowych, opłata za usługę Agenta nie podlega zwrotowi.

6.3. W przypadku roszczeń powstałych w związku z ujawnieniem się wad Klient ma prawo odwołać się do Przewoźnika lub Usługodawcy w postępowaniu reklamacyjnym. Wnioski i roszczenia Klienta, związane z działalnością Przewoźnika lub Usługodawcy składa się bezpośrednio do podmiotu, który świadczył lub miał świadczyć usługi na rzecz Klienta lub Agentowi, który przesyła je właściwemu podmiotowi. Reklamacje, niezwiązane z działalnością Agenta przesyłane będą do właściwego Przewoźnika i/lub Usługodawcy. O przyjęciu reklamacji lub innego wniosku i przesłaniu jej do rozpatrzenia właściwemu podmiotowi Agent informuje Klienta za pośrednictwem korespondencji e-mail wskazany w reklamacji.

6.4. W przypadku roszczeń powstałych w związku z działalnością Agenta Klient ma prawo odwołać się w postępowaniu reklamacyjnym. Reklamacje przyjmowane są na adres pocztowy Agenta w formie pisemnej na adres POLSKA Warszawa (00-238), przy ul. Długiej 29 lub na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z tym zastrzeżeniem, iż reklamacja przesłana na adres e-mail Spółki musi zostać wysłana z adresu e-mail, który został zweryfikowany przez Spółkę przy rejestracji Klienta na portalu internetowym www.chartershop.pl. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty ich wpływu. O przyjęciu reklamacji przesłanej z zweryfikowanego adresu e-mail Agent informuje Klienta za pośrednictwem korespondencji e-mail na zweryfikowany adres Klienta. Przesłanie reklamacji na adres e-mail oznacza wyrażenie woli otrzymania odpowiedzi na reklamację w formie dokumentowej, chyba, że Klient w treści zgłoszenia reklamacyjnego wystąpi z wyraźną dyspozycją doręczenia odpowiedzi w formie pisemnej i jednocześnie wskaże właściwy adres do doręczeń na terenie Unii Europejskiej.

6.5. Odpowiedzi na reklamację będą przekazywane w języku polskim, zaś w przypadku złożenia reklamacji w języku innym niż polski, odpowiedź zostanie udzielona w języku angielskim.

6.6. Zaleca się podanie przez Klienta w reklamacji:

  • imienia i nazwiska,
  • danych kontaktowych składającego reklamację,
  • danych pasażerów,
  • adresu korespondencyjnego,
  • informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, numeru zamówienia,
  • żądania Klienta,

Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Agent zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do Klienta o uzupełnienie złożonej reklamacji, jeśli zgłoszenie reklamacyjne nie pozwala na rozstrzygnięcie sprawy, z uwagi na nieprzedstawienie relewantnych okoliczności i informacji.

6.7. Do reklamacji pisma należy dołączyć dokumenty związane z opisanymi okolicznościami, poniesionymi wydatkami itp.

6.8.W przypadku rezygnacji z biletów i/lub usług dodatkowych Klient otrzyma zwrot pieniędzy po dokonaniu przez Przewoźnika lub Usługodawcę zwrotu środków na rzecz Agenta. Zwrot środków dokonywany jest na rzecz Klienta - Płatnika zamówienia na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności.
W celu dokonania zwrotu Klient zobowiązuje się przesłać na adres pocztowy Agenta wniosek o zwrot zawierający imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer zamówienia, wartość biletów, dane do zwrotu oraz opatrzyć wniosek własnoręcznym podpisem i datą.
Zwrot pieniędzy dokonywany jest wyłącznie na rzecz Płatnika, który został wskazany przy opłacaniu zamówienia w terminie 14 dni od daty dokonania zwrotu przez Przewoźnika lub Usługodawcę.

6.9. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny. Poniższe zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Goodtrip lub Przewoźnika i/lub Usługodawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Goodtrip lub Przewoźnika i/lub Usługodawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany.

6.10. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

6.11. Agent informuje o możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość, przy czym prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług, w ramach których usługa została w pełni wykonana, jeśli rozpoczęto spełnianie świadczenia za wyraźną uprzednią zgodą konsumenta oraz po przyjęciu przez niego do wiadomości, że utraci przysługujące mu prawo do odstąpienia od umowy z chwilą pełnego wykonania umowy przez przedsiębiorcę.

6.12. Odwołanie rezerwacji możliwe jest jedynie w sytuacji, w której Przewoźnik i/lub Usługodawca wyraził na to zgodę.

 

7. Odpowiedzialność stron

7.1. Klient i Pasażerowie są odpowiedzialni, poinformowani i świadomi, że:

  • jakiekolwiek naruszenie Regulaminu i warunków Umowy, a także regulaminów i warunków umowy z Przewoźnikiem lub Usługodawcą, może prowadzić do anulowania zamówienia, odmowy dostępu do świadczonych usług, bez zwrotu środków wpłaconych za zamówienie,
  • wszystkie etapy tworzenia zamówienia są wyłącznie niezależnym wyborem Klienta. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność danych wprowadzonych przez niego podczas rezerwacji. Informacje wprowadzone przez Klienta są automatycznie zapisywane w systemie serwisu w celu dalszego formowania zamówienia,
  • Klient i Pasażerowie ponoszą pełną odpowiedzialność za dostępność i prawidłowe załatwienie wiz i innych dokumentów niezbędnych do przekroczenia granicy krajów tranzytu i przyjazdu. Okres ważności paszportu i innych dokumentów Pasażera musi spełniać wymagania krajów przyjmujących,
  • Klient i Pasażerowie ponoszą wyłączną odpowiedzialność za nieterminowe zgłoszenie roszczeń lub niedopełnienie wymaganych formalności,
  • oszustwo (lub jego próby) przy zakupie biletu poprzez portal internetowy może prowadzić do problemów przy uzyskiwaniu wiz przy bezpośredniej odprawie na lot itp.,
  • oszustwo (lub jego próba) przy użyciu bankowych kart kredytowych pociąga za sobą odpowiedzialność, zgodnie z obowiązującymi przepisami

7.2. Klient i Pasażer potwierdzają i gwarantują, że są świadomi i zgadzają się:

  • z wymaganiami dotyczącymi uzyskania i dostępności dokumentów niezbędnych do odbycia podróży, oraz przyjmują na siebie całą odpowiedzialność za przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów do odbycia podróży. Pasażer powinien zapoznać się i spełnić wszystkie wymagania kraju, do którego się udaje, w tym wymagania dotyczące przygotowania dokumentów wymaganych przy wyjeździe i przyjeździe, konieczności posiadania wiz, zakupu biletu powrotnego jeśli na odwiedzjącym dany kraj obywatelu ciąży taki obowiązek lub spełnienia innych wymagań niezbędnych do wjazdu (ubezpieczenie zdrowotne dla osób podróżujących za granicą, potwierdzenie posiadania wystarczających środków finansowych itp.), konieczność sporządzenia innych dokumentów na wyjazd osób małoletnich poniżej 18 roku życia, zwierząt, pozwoleń na wwóz i wywóz broni, wartości artystycznych oraz innych pozwoleń i zgód,
  • z wymaganiami dotyczącymi paszportów zagranicznych i innych dokumentów formalnych, w tym o pozostałym okresie ważności paszportu zagranicznego, który jest niezbędny do uzyskania wizy i wjazdu do kraju przyjmującego,
  • z wymaganiami dotyczącymi paszportów zagranicznych i innych dokumentów formalnych, w tym o pozostałym okresie ważności paszportu zagranicznego, który jest niezbędny do uzyskania wizy i wjazdu do kraju przyjmującego,
  • na ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za ważność paszportów zagranicznych, zgody na wyjazd małoletnich dzieci i innych dokumentów niezbędnych do przekroczenia granicy, za autentyczność informacji zawartych w tych dokumentach,
  • na obciążenie kosztami Pasażera z nieważnymi dokumentami wjazdowymi lub wyjazdowymi. Pasażer jest zobowiązany do samodzielnego uzyskania niezbędnych informacji o procedurze deportacyjnej w ambasadzie/wydziale konsularnym ambasady/konsulacie danego kraju. Pasażer zobowiązany jest do zrekompensowania Agentowi wszelkich poniesionych przez niego kosztów, jeśli wskutek naruszenia przez Pasażerów obowiązujących norm prawa powszechnie obowiązującego lub regulaminów Przewoźnika/Usługodawcy zajdzie konieczność uiszczenia kar pieniężnych lub kosztów deportacji, które w szczególności obejmują kwotę biletu powrotnego Pasażera.

7.3. Agent jest odpowiedzialny za prawidłowe wystawianie formularzy biletów elektronicznych i kwitów trasowych zgodnie z zamówieniem Klienta.

7.4. Agent nie ponosi odpowiedzialności i nie zapewnia rekompensaty za:

  • a także nie gwarantuje dokładności i zrzeka się wszelkiej odpowiedzialności za błędy lub inne nieścisłości, pominięcia, oświadczenia, gwarancje, naruszenia lub zaniedbania dotyczące usług wszystkich - bez wyjątku Usługodawców dostępnych na portalu internetowym (w tym cen, planów miejsc, zdjęć, opisów usług, danych statystycznych itp. ) lub za wszelkiego rodzaju obrażenia ciała, śmierć, szkody majątkowe i niemajątkowe lub inne straty lub dodatkowe wydatki powstałe w wyniku powyższych; za szkody i straty poniesione podczas podróży do różnych części świata. Agent oświadcza, że dołoży wszelkich starań, aby zapewnić Klientowi pełne świadczenie usługi zgodnie ze złożonym zamówieniem. Klient został poinformowany, że mimo dołożenia należytej staranności w doborze Usługodawców Agent nie jest w stanie przeprowadzić całkowicie niezależnej weryfikacji informacji przez nich podawanych,
  • odwołania rezerwacji z winy Przewoźnika. Wnioski, roszczenia Klienta, związane bezpośrednio z odwołaniem rezerwacji składane są bezpośrednio do podmiotu, który miał świadczyć usługi przewozowe lub Agentowi, który przesyła je właściwemu podmiotowi,
  • odwołania lotów lub zmiany godziny wylotu, lotniska wylotu/przylotu, miejsca wylotu/przylotu, rodzaju samolotu lub innego pojazdu w przypadku transportu naziemnego oraz związanych z tym zmian w programie podróży Klienta,
  • przechowywanie i dostarczenie bagażu Klienta,
  • szkody poniesione przez Klienta (Pasażera) w związku z usunięciem go z lotu i/lub odmową zgody na wyjazd/wjazd przez służby celne, graniczne, sanitarne, migracyjne i inne uprawnione służby, a także w wyniku innych działań/bezczynności i/lub decyzji organów lub władz Rzeczypospolitej Polskiej lub państw obcych,
  • szkody poniesione przez Klienta:
  • w związku ze spóźnieniem się na lotnisko (do odprawy) / miejsce wyjazdu,
  • w związku z naruszeniem przez Klienta obowiązującego ustawodawstwa Rzeczpospolitej Polskiej lub kraju przyjmującego, w tym przepisów celnych, granicznych, sanitarnych i kwarantannowych,
  • w związku znajdowaniem się w stanie upojenia alkoholowego, narkotykowego lub pod wpływem innych substancji i w związku z tym niemożnością korzystania z usług transportowych,
  • odmowę lub nieterminowe wydanie wizy wjazdowej przez instytucje konsularne państw obcych z jakiegokolwiek powodu, w tym z winy instytucji konsularnej, niezgodność paszportu zagranicznego obywatela z wymogami służb imigracyjnych, celnych i kontroli granicznej,
  • szkody poniesione przez Klienta z powodu braku, utraty lub unieważnienia paszportu zagranicznego oraz związane z tym koszty,
  • braku dla małoletniego obywatela Rzeczpospolitej Polskiej lub obywatela innego państwa, który wyjeżdża za granicę bez opieki jednego z rodziców, rodziców adopcyjnych, opiekunów lub kuratorów, paszportu zagranicznego lub notarialnie potwierdzonej zgody wyżej wymienionych osób na wyjazd osoby, która nie ukończyła osiemnastu lat, z określeniem daty wyjazdu i kraju, z którego zamierza wyjechać,
  • brak dokumentów podróży Pasażera otrzymanych od Agenta,
  • ograniczenia w wyjeździe Pasażera za granicę, nałożone na niego zgodnie z ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej lub prawem państwa, którego obywatelstwo posiada,
  • szkody poniesione przez Klienta w związku z nieprzedłożeniem i/lub niedokładnym przedłożeniem przez Klienta informacji niezbędnych do wystawienia biletów,
  • działania/bezczynność i decyzje Przewoźników i Usługodawców, wypełnianie przez nich obowiązków wynikających z tytułu zawartych umów. Spory wynikające z umowy przewozu, w tym wynikające z odmowy zawarcia umowy przewozu, rozstrzygane są bezpośrednio pomiędzy przewoźnikiem a pasażerem. Wnioski, roszczenia Klienta, związane bezpośrednio z przewozem i jego uchybieniami, składane są bezpośrednio do przedsiębiorcy, który świadczył usługi przewozowe lub Agentowi, który przesyła je właściwemu podmiotowi,
  • jakość różnych publicznych kanałów komunikacyjnych, za pomocą których Klient uzyskuje dostęp do portalu internetowego i operatora usług wsparcia, a także za pomocą których wszelkie informacje są wysyłane do Klienta przez Agenta, a także jeśli z powodu złego połączenia nastąpiła awaria podczas wyboru usługi, rejestracji i płatności zamówienia,
  • za nieautoryzowany dostęp do konta osobistego Klienta, a także za wszelkie skutki wynikające z braku informacji Klienta o zamówionych usługach z uwagi na fakt, że Klient nie monitoruje statusu zrealizowanego zamówienia, nie sprawdza poczty elektronicznej w temacie otrzymywania informacji od Agenta o zamówionych usługach oraz nie kontaktuje się z serwisem wsparcia Agenta w celu uzyskania informacji,
  • całkowitą lub częściową niesprawność serwisu i jego komponentów przez dowolny czas, jak również za brak dostępu Klienta do serwisu lub poniesienie przez niego jakichkolwiek pośrednich lub bezpośrednich kosztów w związku z tymi okolicznościami. Wszystkie oferty, ceny, a także warunki sprzedaży mogą być: zmienione bez powiadomienia Klienta, ograniczone czasem, dostępnością miejsc i warunkami poprzedniego zamówienia, datami podróży, warunkami minimalnego lub maksymalnego pobytu w miejscu docelowym, sezonowymi wahaniami cen, czasową niesprawnością systemów rezerwacyjnych i/lub podlegać innym zmianom, warunkom i ograniczeniom,
  • nieprawidłowe pod względem technicznym działanie portalu internetowego oraz za przerwy w dostępności Serwisu z przyczyn leżących po stronie osób trzecich (w tym operatorów sieci telekomunikacyjnych) w tym spowodowanych działaniami siły wyższej.

7.5. Strony są zwolnione z odpowiedzialności za częściowe lub całkowite niewykonanie zobowiązań przyjętych niniejszym Regulaminem, jeżeli to niewykonanie było wynikiem okoliczności siły wyższej, które powstały po zawarciu niniejszej Umowy.

8. Zmiana oferty

8.1. Oferta staje się skuteczna od momentu opublikowania jej na stronie internetowej Agenta w Internecie pod adresem www.chartershop.pl i jest ważna do momentu wycofania oferty przez Agenta.

8.2. Agent zastrzega sobie prawo do zmiany warunków oferowanych możliwości i/lub wycofania Oferty w dowolnym czasie według własnego uznania. W przypadku dokonania przez Agenta zmian w Ofercie, zmiany te wchodzą w życie od momentu opublikowania ich na portalu internetowym, chyba że przy ich publikacji zostanie dodatkowo określony inny termin wejścia w życie zmian.

9. Stosowanie Regulaminu

9.1. Regulamin wchodzi w życie z chwilą przyjęcia oferty i obowiązuje do czasu wypełnienia przez Agenta obowiązków w zakresie rezerwacji, wystawienia i przekazania zamówionych przez Klienta biletów lub do czasu rozwiązania Umowy.

9.2. Umowa może zostać rozwiązana za porozumieniem stron lub z innych przyczyn przewidzianych przez obowiązujące przepisy prawa Rzeczypospolitej Polskiej.

9.3. Agent zastrzega sobie prawo do jednostronnego dokonywania zmian w treści Regulaminu – przy zachowaniu ogólnej zasady, iż Klienta obowiązuje Regulamin zaakceptowany przez niego w trakcie rezerwacji i umożliwienie Klientom dostępu do archiwalnych wersji regulaminów.

10. Postanowienia różne

10.1. Wszystkie kwestie nieuregulowane w Ofercie lub niniejszym Regulaminie reguluje aktualne ustawodawstwo Rzeczpospolitej Polskiej. Spory i nieporozumienia, które mogą powstać w trakcie realizacji niniejszej Umowy, będą w miarę możliwości rozwiązywane w drodze negocjacji pomiędzy stronami Umowy. W przypadku braku porozumienia, spór będzie rozpatrywany przez sąd właściwy ze względy na siedzibę Agenta.

10.2. Regulamin wyznacza kompletne ramy prawne porozumienia pomiędzy Agentem a Klientem. Agent nie przyjmuje na siebie żadnych zobowiązań dotyczących przedmiotu oferty - zlecenia, które nie zostały wyraźnie zakreślone w Ofercie. Wyjątkiem mogą być przypadki, gdy takie warunki lub zobowiązania zostaną ustalone w formie pisemnej i podpisane przez Agenta i Klienta.

10.3. Gdyby okazało się, że niektóre ustalenia tego Regulaminu są nieważne, albo gdyby wystąpiła luka w niniejszym Regulaminie, ważność pozostałych ustaleń nie jest przez to naruszona, chyba że nieważnością dotknięte są istotne postanowienia Regulaminu lub z jej treści wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością Umowa nie zostałaby zawarta. Zastąpione one zostaną takimi ważnymi i skutecznymi postanowieniami, które w odniesieniu do wywieranych przez nie skutków gospodarczych i finansowych oraz intencji stron będą w maksymalnym stopniu zbliżone do postanowień dotkniętych nieważnością.

10.4. Klient jest uprzedzony o zasadach przewozu ustalonych przez Przewoźników; o zasadach anulowania biletów; o przypadkach, w których zwroty za bilety nie są dokonywane. Wypełniając i wysyłając zamówienie, Klient potwierdza otrzymanie następujących informacji:

  • o Agencie: firmie, pod którą działa, siedzibę i adres korespondencyjny, numeru NIP oraz KRS,
  • o cenie usług w złotówkach lub w EURO w zależności od oferty,
  • o trasie transportu, dacie przyjazdu i wyjazdu, poziomie usług na pokładzie samolotu lub autobusu,
  • o konieczności zachowania przez Klienta biletu (niewykorzystanych kuponów) podczas całego przewozu,
  • że korzystanie z biletu przez osobę nieokreśloną w bilecie jest niedozwolone. W przypadku okazania biletu przez osobę nieokreśloną w bilecie, bilet zostanie skonfiskowany przez Przewoźnika, a jego wartość nie zostanie zwrócona okazicielowi. W takim przypadku Przewoźnik sporządza akt wskazujący przyczyny odebrania biletu,
  • że jeżeli bilet został zgłoszony przez Pasażera jako zagubiony, nieprawidłowo wystawiony lub uszkodzony, wówczas Przewoźnik zobowiązany jest do niezwłocznego podjęcia wszelkich zależnych od niego działań mających na celu ustalenie faktu zawarcia przez Pasażera umowy przewozu lotniczego,
  • że brak, nieprawidłowość lub utrata biletu podróżnego nie wpływa ani na istnienie, ani na ważność umowy przewozu lotniczego Pasażera,
  • że oferty na bilety z tą samą trasą i/lub danymi lotu mogą pochodzić od różnych Przewoźników,
  • że Przewoźnik ma prawo do odwołania, opóźnienia lotu określonego w bilecie, zmiany typu samolotu lub innego pojazdu podczas transportu naziemnego, zmiany trasy przewozu, miejsca wylotu, rozkładu lotów, jeżeli wymagają tego warunki wykonania i bezpieczeństwa lotów transportowych i/lub bezpieczeństwo lotnicze lub na żądanie/wniosek organów rządowych zgodnie z ich kompetencjami oraz z innych powodów operacyjnych,
  • że dzień przylotu i odlotu jest uważany za dzień podróży, w związku z czym godziny lotów są przybliżone, co oznacza, że mogą ulec zmianie. W przypadku zmiany Dostawca powiadomi Agenta, a Agent powiadomi Klienta,
  • że Przewoźnik ma prawo do zmiany godziny odlotu (+/- 24 godziny),
  • że Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za spóźnienia w trakcie ruchu i nieterminowe przybycie na stacje kontroli ruchu, jeżeli jest to spowodowane okolicznościami niezależnymi od niego (m.in. opóźnieniami przy przekraczaniu granic, warunkami atmosferycznymi, korkami, działaniami władz państwowych, pracami remontowymi na drogach itp., działaniami samych pasażerów, które miały wpływ na spełnienie się tych okoliczności) oraz innymi przyczynami (problemy techniczne, które wystąpiły w autobusie w trakcie ruchu, a przed którymi Przewoźnik nie mógł się ustrzec, pomimo zachowania wszelkich środków ostrożności),
  • że Przewoźnik ma prawo zmienić miejsce wyjazdu, rozkład jazdy, skorzystać z dodatkowych autobusów oraz zmienić miejsce Pasażera w autobusie bez uprzedniej zgody i powiadomienia Pasażera,
  • że Przewoźnik ma prawo do zamiany lotów i/lub podmiotu świadczącego przewóz przy optymalizacji programu przelotu/przewozu czarterowego,
  • że Pasażer jest dopuszczony do przewozu, jeżeli posiada prawidłowo wystawiony bilet,
  • o zasadach przewozu ustalonych przez Przewoźnika,
  • że odprawa Pasażera i bagażu odbywa się na podstawie biletu i dokumentu tożsamości Pasażera, a także innych dokumentów przewidzianych przez ustawodawstwo Rzeczpospolitej Polskiej lub właściwego państwa trzeciego,
  • że podczas przewozu międzynarodowego Pasażer musi posiadać dokumenty wyjazdowe, wjazdowe i inne wydane zgodnie z prawem kraju, do którego, z którego lub przez którego terytorium będzie odbywał się przewóz, o wymaganiach dotyczących tych dokumentów,
  • że Pasażer musi przybyć przed wejściem na pokład samolotu nie później niż do końca boardingu na lot określony w karcie pokładowej,
  • że Pasażer, który spóźni się przed zakończeniem odprawy pasażerów i bagażu lub wejściem na pokład samolotu, może nie zostać przewieziony tym lotem. Bagaż zarejestrowanego Pasażera, który nie stawił się do wejścia na pokład samolotu, podlega usunięciu z samolotu i obowiązkowej kontroli,
  • o tym, że za przewóz bagażu przekraczającego ustaloną normę bezpłatnego przewozu bagażu, innego bagażu podlegającego opłacie, pobierana jest opłata według stawki ustalonej przez Przewoźnika. Zapłata za przewóz takiego bagażu wydawana jest na podstawie pokwitowania zapłaty za nadbagaż lub nakazu zapłaty różnych opłat,
  • o tym, że Pasażerom samolotu może nie zostać zapewnione wyżywienie i gorące napoje, jeżeli określony warunek wynika z przepisów Przewoźnika, a Pasażer został poinformowany o warunkach obsługi na pokładzie samolotu,
  • o skutkach odmowy zawarcia umowy przewozu, o możliwych kwotach potrąceń dla określonej kategorii biletów zarezerwowanych dla Klienta,
  • inne informacje mogą być przekazane Klientowi na jego życzenie ustnie lub (według uznania Agenta) pisemnie.

10.5. Agent, Przewoźnik i Usługodawcy są co do zasady niezależnymi administratorami danych osobowych.

10.6. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu skorzystania z witryny internetowej, złożenia zamówienia i zawarcia umowy.

10.7. W przypadku, w którym Goodtrip dysponuje danymi osobowymi Klienta i Pasażerów niezbędnymi do zawarcia i realizacji Umowy zawartej z Przewoźnikiem i/lub Usługodawcą Goodtrip zobowiązuje się udostępnić je Przewoźnikowi i/lub Usługodawcy po uprzednim umożliwieniu Klientowi weryfikacji aktualności danych osobowych.

10.8. Agent może przetwarzać dane osobowe Klienta a także innej osoby wskazanej w zamówieniu, które obejmują:

  • numer ewidencyjny PESEL lub - gdy ten numer nie został nadany - numer paszportu, dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
  • adres zameldowania na pobyt stały,
  • adres do korespondencji,
  • adresy elektroniczne.

Klient jest zobowiązany do uzyskania i gwarantuje, że posiada uprawnienia do przekazania danych osobowych uczestników wycieczki określonych w umowie i jej załącznikach. Przy zawieraniu umowy Klient potwierdził swoje upoważnienie do przekazania określonych danych osobowych. Klient zobowiązany jest do zwrotu wszelkich kosztów związanych z brakiem odpowiednich uprawnień Klienta, w tym szkód związanych z sankcjami organów kontrolnych. Klient zobowiązany jest do poinformowania podmiotów danych, których dane podaje w związku z zamówieniem o zasadach przetwarzania danych osobowych stosowanych przez Agenta.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się przez Agenta i (lub) Przewoźnika /Usługodawców w celu wykonania umowy (w tym, w zależności od warunków umowy - w celu wydania dokumentów podróży, rozstrzygania kwestii roszczeniowych w przypadku ich powstania, przekazywania informacji uprawnionym organom państwowym (w tym na wniosek sądów i innych instytucji do tego uprawnionych) i obejmuje zbieranie, systematyzowanie, gromadzenie, przechowywanie, wyjaśnianie (aktualizację, zmianę), wykorzystywanie, rozpowszechnianie, depersonalizację, blokowanie, niszczenie danych osobowych.
Klient jest poinformowany, że jego dane osobowe mogą być przetwarzane zarówno za pomocą zautomatyzowanych, jak i niezautomatyzowanych metod przetwarzania. Klient zdaje sobie sprawę, iż w dane osobowe mogą być w związku z zamówieniem udostępnione poza obszar EOG tj. dojdzie do transgranicznego przetwarzania danych osobowych. Takie udostępnienie danych może być jednak konieczne w związku z realizacją zamówienia.
Agent przetwarza dane osobowe co do zasady do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartych z Klientem umów. W przypadku gdy zgoda jest podstawą przetwarzania danych do momentu jej wycofania. W przypadku gdy postawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes do momentu zgłoszenia sprzeciwu.
Klient ma prawo zażądać od nas kopii swoich danych osobowych, skorygować je lub usunąć, ograniczyć przetwarzanie swoich danych osobowych oraz uzyskać dane osobowe, które nam przekazał, w formie ustrukturyzowanej i czytelnej dla maszyn. Ponadto Klient może w pewnych okolicznościach (w szczególności w przypadku, gdy nie musimy przetwarzać danych w celu spełnienia wymogów umownych lub innych wymogów prawnych) sprzeciwić się przetwarzaniu swoich danych osobowych. W przypadku gdy zwróciliśmy się do Klienta o wyrażenie zgody, może on wycofać ją w dowolnym momencie. Jeśli Klient zwróci się z prośbą o wycofanie zgody na przetwarzanie jego danych przez Agenta, nie będzie to miało wpływu na przetwarzanie danych, które już miało miejsce wcześniej. Aby skorzystać z tych uprawnień klient powinien skontaktować się na adres Agenta POLSKA Warszawa (00-238), przy ul. Długiej 29.
Powyższe prawa mogą podlegać pewnym ograniczeniom – na przykład, jeśli spełnienie żądania ujawniłoby dane osobowe innej osoby lub jeśli użytkownik poprosi nas o usunięcie informacji, które są wymagane przez prawo lub co do zachowania których mamy prawnie uzasadniony interes. W przypadku nierozwiązanych problemów Klient ma prawo do złożenia skargi do organu nadzoru zajmującego się ochroną danych osobowych..

10.9. Prawem właściwym dla niniejszego stosunku prawnego jest prawo polskie.

10.10. Klient jest ostrzeżony i świadomy, że w przypadku zakupu biletu i/lub usług dodatkowych zagranicznego przewoźnika, stosunki prawne z takim przewoźnikiem mogą nie podlegać prawu Rzeczypospolitej Polskiej.

10.11. Klient został poinformowany oraz jest świadomy, że zapoznanie się z warunkami taryf, regulaminów Przewoźników i/lub Usługodawców, uzyskanie informacji od danej linii lotniczej lub podmiotu świadczącego usługi dodatkowe przez Usługodawcę może wymagać komunikacji w języku angielskim. Klient uprzedzony o powyższej możliwości wyraża dobrowolną zgodę na komunikację w języku angielskim.

10.12. Użytkownik portalu może wystąpić z pisemnym żądaniem usunięcia konta w portalu www.chartershop.pl, co następuje niezwłocznie po otrzymaniu przez Administratora odpowiedniej dyspozycji. Administrator portalu ma prawo natychmiastowego usunięcia konta Użytkownika, jeśli ten dopuścił się naruszenia Regulaminu.

10.13. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344) Użytkownika portalu obowiązuje zakaz wprowadzania do portalu internetowego treści o charakterze bezprawnym.

Używamy plików cookies, aby pomóc naszej witrynie prawidłowo funkcjonować w celach analitycznych, marketingowych i personalizacji treści, które Państwu wyświetlają się. Pliki cookie umożliwiają nam odróżnienie Państwa od innych użytkowników naszej witryny. Zrozumienie, w jaki sposób korzystacie z naszej witryny, pomaga nam zapewnić Wam jak najlepsze możliwości oraz wprowadzać zmiany w celu ulepszenia naszej witryny w przyszłości. Wy wyrażacie zgodę na używanie wszystkich tych plików cookie. Wy możecie zaktualizować swoje preferencje, klikając przycisk ustawień plików cookies lub w dowolnym momencie, przechodząc do naszej polityki plików cookies. Więcej